შეფასება და შეფასების კრიტერიუმები

შეფასება სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში

შეფასების კომპონენტები  სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში

მიმდინარე (საშინაო და საკლასო) დავალებათა კომპონენტები

შეიძლება შეფასდეს შემდეგი ცოდნა და უნარ-ჩვევები:

Ø  შემოქმედებითობა (გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღება, საკუთარი ხელწერის, ხედვის დემონსტრირება, ტექნიკის, მასალის და მხატვრულ-გამომსახველობით ხერხებეფექტურად გამოყენება ჩანაფიქრის გადმოსაცემად და სხვ.);
Ø  მასალის, ტექნიკის და მხატვრულ-გამომსხველობითი საშუალებების გამოყენება;
Ø  ნამუშევრის შესახებ საუბარი (გამოყენებულ მასალაზე, ტექნიკასა და მხატვრულ-გამომსხველობით საშუალებებზე შესაბამისი ტერმინოლოგიის გამოყენებით);
Ø  ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშების დაკავშირება ისტორიულ, რელიგიურ, კულტურულ და სოციალურ კონტექსტთან;
Ø  ხელოვნების დარგებისა და  ჟანრების ამოცნობა და მსჯელობა;
Ø  ზეპირი გამოსვლა/პრეზენტაცია (სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა, აუდიტორიასთან კონტაქტი, თვალსაჩინოებისა და ტექნიკური საშუალებების გამოყენება და სხვ.);
Ø  საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოჩენა;
Ø  კითხვებზე ადევატური პასუხის გაცემა;
Ø  სხვისი აზრის  პატივისცემის დემონსტრირება;
Ø  სასწავლო აქტივობებში ჩართულობა;
Ø  თანამშრომლობა (მეწყვილესთან, ჯგუფის წევრებთან);
Ø  ორგანიზებულობა (სისტემურობა, დროის ლიმიტის დაცვა, საჭირო მასალის, აღჭურვილობის ქონა).

ცოდნა და უნარ-ჩვევები  ფასდება შემდეგი დავალებებით:

Ø  კონკრეტული პრაქტიკული სამუშაოს შესრულება ან ნამუშევრის შექმნა გარკვეულ თემაზე (მოსწავლეებმა პრაქტიკული სამუშაო შეიძლება შეასრულონ წარმოსახვით, მეხსიერებით, ნიმუშის მიხედვით და ასევე, ასახონ გარემოზე დაკვირვების შედეგები, მაგ., პეიზაჟი, ნატურმორტი და სხვ.);
Ø  საკუთარი და სხვისი ნამუშევრების განხილვა;
Ø  ხელოვნების ნიმუშის შესახებ მსჯელობა;
Ø  გარკვეული ეპოქის, შემოქმედის ან ხელოვნების ნიმუშის ანალიზი ან მის ირგვლივ მსჯელობა;
Ø  ინდივიდუალური ან ჯგუფური  პრეზენტაციის მომზადება (საკუთარი და სხვების ნამუშევრების პრეზენტაცია, აუდიტორიისთვის წარდგენა და სხვ.);
Ø  დაკვირვება გარემოზე (დაკვირვების შედეგებზე  მსჯელობა ან ასახვა ნამუშევარში);
Ø  მასალის მოძიება;
Ø  რეფერატის შედგენა.

შემაჯამებელი დავალებების კომპონენტი

შემაჯამებელი დავალების კომპონენტი უკავშირდება სწავლა-სწავლების  შედეგს. ამ კომპონენტში უნდა შეფასდეს ერთი სასწავლო მონაკვეთის (თემა, თავი, პარაგრაფი, საკითხი) შესწავლა-დამუშავების შედეგად მიღწეული შედეგები. კონკრეტული სასწავლო ერთეულის დასრულებისას მოსწავლემ უნდა შეძლოს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.

შემაჯამებელ დავალებათა  ტიპები:
სტანდარტის მოთხოვნათა შესასრულებლად რეკომენდებულია შემაჯამებელ დავალებათა მრავალი ფორმის გამოყენება. სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში შესაძლებელია შემდეგი ტიპის შემაჯამებელი დავალებების გამოყენება:

Ø  პრაქტიკული სამუშაო, მაგ., მასშტაბური ნამუშევარი;
Ø  გამოფენა;
Ø  პროექტი (პროექტის სავარაუდო თემები: პროექტები, რომლებიც დაკავშირებულია რომელიმე ხელოვანის ან გამოჩენილი ადამიანის შემოქმედებასთან, მოღვაწეობასთან, ხელოვნების დარგებთან და ჟანრებთან, მსოფლიოში/ქვეყანაში/ ქალაქში/ რეგიონში და სხვ. მომხდარ მოვლენასთან (ეკოლოგიური, პოლიტიკური, სოციალური და სხვ.), ასევე, გამოფენის ექსპოზიცია,  სპექტაკლის გაფორმება, გაზეთის, ჟურნალის, წიგნის მაკეტი; სკვერის კეთილმოწყობა, სკოლის, საკლასო ოთახის, ინტერიერის დიზაინი  და სხვ.);
Ø  მოხსენება-რეფერატი (გარკვეული ეპოქის, შემოქმედის შესახებ);
Ø  პრეზენტაცია;
Ø  ტესტი
Ø  და სხვ.

მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:
Ø  დავალების თითოეულ ტიპს უნდა ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
Ø  ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი მასალის გათვალისწინებით;

Ø  მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა შემოწმებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება

         შეფასების     რუბრიკები

           საკლასო  და   საშინაო   სამუსაოს    შეფასების    რუბრიკა

შეფასების    კრიტერიუმები
საერთო   ქულა 10
ორგანიზებულობა
1.მოსწავლე   სახლიდან  მოდის  ორგანიზებული,კლასში  აქვს  საჭირო  ინვენტარი(სახატავი  და  სამუშაო  რვეული,ფანქრები ...),გაკვეთილზე  იცავს  ქცევის   წესებს .




       2
საგაკვეთილო  პროცესში   ჩართულობა
2.ჩართულია  საგაკვეთილო  პროცესში :უსმენს  მასწავლებლისა   და   თანაკლასელების  მიერ  მიწოდწებულ   ინფორმაციას,შეუძლია  გაიმეოროს  მოსმენილი  და  უპასუხოს  საშინაო  დავალების   თეორიულ   კითხვებზე.მოსწავლე  ასრულებს  გაკვეთილის  გეგმის  მიერ გათვალისწინებულ  პრაქტიკულ   სამუშაოს;აქვს  შესრულებული  წინა  სამუშაო--ნახატი.   







       2
ჩამოთვლითაგან   ერთერთი   კომპონენტის   შეფასება
3.1.პრაქტიკული   სამუშაოს  შესრულება
3.2 პრეზენტაციის  გაკეთება
3.3 ნახატის   მხატვრული   ანალიზის   გაკეთება
3.4 საგაკვეთილო  თეორიული  მასალის   გადმოცემა







               6


პრეზენტაციის   შეფასების    რუბრიკა
შეფასების   კრიტერიუმები
 საერთო   ქულა----6
1.ინფორმაციას  გადმოგვცემს    გასაგებად,საუბარი  გამართულია,იყენებს  შესაბამის  ინტონაციას.,ამყარებს  კონტაქტს
აუდიტორიასთან
                     2
2.ყურადღებას  ამახვილებს   და   გამოყობს   თემის  მთავარ  საკითხებს.
                      2
3.იყენებს  თვალსაჩინოებებს
                      2

საგაკვეთილო  თეორიული  მასალის  ცოდნის
                              შეფასება.

1.მოსწავლეს  შეუძლია  პასუხის  გაცემა  მხოლოდ  1—2  კითხვაზე  საგაკვეთილო  თეორიული  მასალიდან
 2  ქ
2.მოსწავლეს  შეუძლია  თეორიული  მასალის   ნაწილობრივი  გადმოცემა,იცის   ნახევარი  გაკვეათილი  და  რამდენიმე  ზირითადი  საკითხი.
  4 ქ
3.მოსწავლეს  შეუძლია  საგაკვეათილო  მასალის  სრულყოფილად  გადმოცემა;წარმოდგენა  აქვს   ყველა 
ძირითად  საკითხზე.
  6 ქ


 პრრაქტიკული    ნამუშევრის   შეფასების   რუბრიკა
შეფასების  კრიტერიუმები
საერთო   ქულა---6
.1კომპოზიცია--როგორ  ახერხებს  მოსწავლე  კომპოზიციის  აგებას  და  ფიგურების   განაწილებას 
ნახატში

                   2

2.ფორმა--როგორ  იყენებს  მოსწავლე  ხაზს   და  შუქ--ჩრდილს  მოცულობითი  ფორმის
შესაქმნელად

                    2
3.ფერთა  გამა--როგორ შეესაბამება  ფერთა  გამა  ჩანაფიქრს  და  იდეის  გადმოცემას
                    
                    2

ნახატის   ანალიზის     შეფასების      რუბრიკა

შეფასების   კრიტერიუმები
საერთო   ქულა---6
1.მოსწავლე  ასახელებს   ნახატის
სახელწოდებას,ავტორს;ამოიცნობს
ნამუშევრის დარგს  და   ჯანრს.
                 2
2აღწერს  ნახატს,მსჯელობს  ნახატისკომპოზიციაზე,კოლორიტზე  და სხვა  გამომსახველობით  ელემენტებზე  და   პრინციპებზე
                 2
                
3.საკუთარი  ინტერპრეტაცია
                 2






































                 



Комментариев нет:

Отправить комментарий